Krémfőzés - alapanyagok II.

2012.04.13. 18:43

Nos, ahogy ígértem, ma a konzisztencianövelőkkel és az emulgeátorokkal folytatom, amikkel dolgozom.

Konzisztencianövelők:

Cetilalkohol: ez egy zsíralkohol. Régen a cetvelőből állították elő, de manapság már vegyi úton készül. Megkönnyíti a krém felszívódását és puhítja a bőrt.

Méhviasz: a méhek váladéka, a lép anyaga. Én főleg ajakápolóban használom, mivel magas az olvadáspontja, így az meleg időben sem fog szétolvadni. 

Emulgeátorok:

Beszéltem már az emulziókról, és hogy tulajdonképpen mire valók az emulgeátorok. Most azt a kettőt említem, amivel dolgozom.

Lysolecitin: ez tulajdonképpen módosított lecitin. Szójaolajból készül, a lecitin vízoldékony részét növelik. 

Emulsan: természetes eredetű, de kémiai úton készült emulgeátor. Növényi mono- és diészterek keveréke. 

Én leginkább a Lysot szeretem használni, mivel az hideg és meleg eljárás során egyaránt használható.

Némi puskázás a cosmi.hu -ról.

A bejegyzés trackback címe:

https://kencemuhely.blog.hu/api/trackback/id/tr404412423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása